Borta bra men hemma bäst,


Varit ifrån mitt hem nu i fyra dagar nästan precis och det känns litegrann faktiskt :) Hemkära Elli. For till i stugan och var där med m och p till tisdag. Under dom dagarna hann jag med mycke, övningsköra till farmor, klippa hennes gräs, måla osv. Väldigt fridfyllt att jobba men ändå ta det lugnt, kan säga att det behövs. Fast än en gång så klagar jag på vädret, när kommer den riktiga värmen hit egentligen?! Iochför sig har vädret varit hyffsat men det duger inte..

   

På tisdagskvällen hoppa jag på bussen mot Kalix där redan Sara, Emelie och Lollo satt på :) När vi kom fram så handlade vi mat så vi skulle överleva dom kommande dagarna. Fick nog en "liten" chock när jag såg hur mycket vi handlade för, men det hör väl till stuglivet inte sant? På dessa dagar har vi iallafall hunnit med att basta (flera gånger), badat, solat, spelat kort och mycke mer. Men får framförallt inte glömma att vi mesta dels har ätit, och inte lite heller :b Var verkligen hur mysig stuga som helst, inrett i sjömanstil precis som jag tycker om det, var en strandtomt så det var bara ett stenkast till vattnet från stugan :) Enda lilla minus var att det var sjukt mycke mygg så man kunde nästan inte vistas ute på kvällarna. "Vill du dö eller? Ser du inte hur det går för dina polare?"
Denna "stugvecka" har varit nyttig och skön, nu kanske man har krafter igen att hitta på något med, vem vet :)

 

                           

               
                                               Tack för en trevlig stugvistelse :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0