Nationella Engelska B


Idag hade vi nationella i engelska b, som ni kanske såg på min rubrik redan. Rubriken för provet var Jämlikhet mellan kvinnor och män. Ganska intressant ämne där man fick välja att skriva ett tal eller en artikel som minst skulle vara 300 ord. Jag valde att skriva ett tal och hamnade på 366 ord, tänk att jag räknade varje ord. Nu undrar ni säkert hur jag hade tid att räkna det, eftersom folk tycker att 100 minuter var för lite att skriva på, men jag var klart efter femtio minuter och hade hur mycket tid som helst på mig att rätta till min text.

Resterande dagen har jag varit på stan med Sara. Inte så kul att gå på stan när man inte är alltför tät, men jag får spara alla mina pengar nu när jag far till London med mamma om 28 dagar :) Det kommer bli grymmt. Nu sitter jag här i min ensamhet och funderar på livet. Nä skämt och sido, mina päron är i Skövde och varit det sen i Lördags och jag har varit själv här hemma, eller ja, Conny har varit en stöttande fågel och hållt mig sälskap.

                

Och imorgon är det Valborg, och jag hoppas på lika bra väder som det var förra året då man kunde sitta ute i klänning utan problem till 9 på kvällen, det är inte allt för ofta sådär på vårkanten. Pratade med mamma idag och dom satt och glassade i 25 graders sol med en glass i handen. Det dröjer väl till Augusti innan vi kan ha den värmen och den glassen. I och för sig fick jag en försmak av det när jag var i Skövde. Saknar den där lilla staden med underbara prickar. Och måste medge som slutkläm på detta inlägg att jag saknar mina päron litegrann.

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0